Формат аукціону активно використовується при проведенні тендерних закупівель та звичайних торгів вже не перший рік і його актуальність тільки зростає. На сьогодні, саме аукціон може гарантувати надання рівних умов кожному учасникові, який є зацікавлений в тому, щоб стати одним з претендентів на отримання цікавого для себе замовлення.
Варто розуміти, що шанси на перемогу значно підвищуються, коли учасник детально розуміє, з яких етапів складається аукціон, за яким принципом він проходить, які умови є обов’язковими для взяття участі й тому подібні моменти.
Для швидкого доступу до всієї цієї інформації, вам потрібно лише перейти на сайт https://www.ueex.com.ua/ueex/sections-council/representatives-natural-gas і знайти там той розділ, що цікавить безпосередньо вас. Відповідно, таким чином ви зможете швидко й точно знайти відповідь на своє пряме запитання.
Що потрібно знати про проведення електронного аукціону
Почати варто з самого початку – перед тим як взяти участь в аукціоні, вам обов’язково доведеться пройти реєстрацію на обраному вами електронному майданчику та надати свою тендерну пропозицію з повним переліком документів.
Варто нагадати, що сам формат аукціону – це абсолютно відкрита процедура. Це означає, що спостерігати за процесом можуть не лише учасники, які подавали свої заявки, але й ті користувачі, які навіть не є зареєстрованими в системі ПроЗорро.
Найбільш популярними вважаються саме реверсивні аукціони, під якими маються на увазі процедури, де пропозиція в кожному раунді поступово знижується.
Як тільки розпочинається сам аукціон, система автоматично вмикає паузу, яка продовжується рівно 5 хвилин і лише після цього розпочинається перший раунд. Саме в цей проміжок часу можна ознайомитись з тим, скільки учасників подали свої пропозиції та якими були їх початкові ставки. Варто зазначити, що інформація про самих учасників все ще залишається закритою. Анонімна форма – це один з методів, що дозволяє гарантувати проведення торгів в прозорому вигляді.
Сам же аукціон складається з трьох раундів і виглядають вони приблизно так:
- На першому етапі в учасника є можливість зменшити свою пропозицію. Важливо зазначити, що це зменшення не може бути вище зазначеного кроку;
- Кожен учасник має по 2 хвилини на те, щоб внести зміни до своєї пропозиції та зробити її більш цікавою для організатора торгів;
- Далі, вже сама система знову відходить на 2-хвилинну паузу і всі пропозиції, що були подані учасниками автоматично класифікуються за ціновою ознакою. Відповідно, найбільш економічно вигідні пропозиції опиняються в верхній частині переліку;
- Після того, як третій раунд підходить до завершення, всі результати про аукціон автоматично потрапляють до вільного доступу. Це означає, що відкривається інформація про назви самих учасників, запропоновані ними ціни та пропозиції в цілому.
Оголошення результатів аукціону – це один з останніх кроків і вся інформація про переможця та учасників автоматично потрапляє до системи ПроЗорро, де зберігається в центральній базі даних на довгі роки.
Як можна отримати відповідь на вимогу в ПроЗорро
Незгода з результатами торгів – це досить часте явище і щось подібне відбувається у всіх сферах, починаючи з проведення звичайних електронних торгів та закінчуючи великими тендерними замовленнями.
Як показує практика, не всі учасники можуть так просто змиритись з поразкою і вони готові шукати будь-які причини для того, щоб звинуватити організатора в тому, що він не зовсім правильно підійшов до питання визначення переможця.
На сьогодні, у кожного користувача є можливість подати скаргу на замовника, якщо в нього є для цього реальні підстави. Сама скарга розглядається працівниками антимонопольного комітету України, тому потрібно максимально серйозно підходити до обґрунтованості звинувачень.
Більш того, враховуючи той момент, що сама процедура оформлення та відправлення скарги є досить вартісною, такі витрати повинні бути справді обґрунтованими.
Що стосується відправлення скарги – це процедура, яка включає в себе декілька основних етапів. Перш за все – це оформлення самої заявки та надання відповідної бази доказів, на основі яких і буде проводитись аналіз ситуації. У випадку, якщо порушення дійсно будуть виявлені, то результатом такої перевірки може стати анулювання результатів аукціону, зміна умов або ж запуск торгів повторно.
В будь-якому випадку, відправляючи скаргу на замовника та надаючи відповідні докази, учасник обов’язково отримає відповідь на свою вимогу. Питання лише в тому, чи буде ця відповідь позитивна та якими можуть бути наслідки. Саме тому, до таких питань потрібно підходити максимально серйозно.
На сьогодні, кожен має можливість ознайомитись з інформацією більш детально, просто скориставшись інтернетом.